torsdag 16 juli 2009

Det bästa jag gjort 2009, inredningsmässigt...

... var att sätta upp den här raden av krokar på väggen i sovrummet, mitt emot sängen. Köpte två lister med krokar på IKEA och målade dem i samma färg som väggen.



För det första är det ett smidigare sätt att låta bli att lägga använda kläder på golvet. Ni vet, de där som inte är smutsiga nog att tvättas, men inte heller rena nog att åka in i garderoben igen. Sedan gillar jag att häna vad jag ska ha på mig nästa dag där innan jag går och lägger mig, och fina saker som jag gillar att se när jag vaknar.
Som B's fina Trafalgar-hängseln, min pricka lilla nattlinnesbyxdress, eller min mammas gamla bomullskimono.
Jag älskar kimonos. B har tvingat mig att bara ha tre framme. Jag har fyra i smyg. Resten ligger i en låda i skrubben. Men det är så sjukt skönt på sommaren att duscha och sedan ta på sig en helt pinfärsk, nytvättad bomullskimono.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar