måndag 11 oktober 2010

cykelslang



I våras gjorde jag en korsett av gammal cykelslang på en eftermiddag. Den skulle visas i Bio Rios foajé samtidigt som de visade Comrade Couture. Jag fixade helt enkelt ett gäng gamla cykelslangar från verkstan i aspudden, klippte upp, tvättade bort talken och sydde ihop. Och satt esnörning i sidorna. Resultatet blev grovt, tjockt, ganska elastiskt och precis som jag ville ha det. Älskar när saker ser råa och slitna och skitiga ut. Tänker göra väskor i samma matrial!
Ovan är en bild som Adam Appel tagit av Lune i cykelslangskorsetten och en kavaj med nitar på axlarna.

2 kommentarer:

  1. Åhh grym! Skitsnyggt helt enkelt. Du är superkreativ. Skulle gärna titta närmare på dina kläder nästa gång jag är i Stockholm! Allt väl?

    Kram J

    SvaraRadera
  2. Lilla huset: Man tackar, det var roligt att höra! Det får du så göra, du får komma och ta en kaffe i ateljén! Allt är väl, jag ångar på med mina projekt! Hoppas allt är fint med er också?

    SvaraRadera