söndag 7 juni 2009

Lördagens shopping:

Lite suddiga bilder, ska försöka ta några bättre, men här är vad jag tänker ha på mig till ett bröllop nästa helg:





Vill ni ha lite etikettsregeler?
Eftersom det är ett eftermiddagsbröllop somartid är det ljust och kring knälängd som gäller för klänning eller tvådelat, alltså inte aftonklänning. Eftersom koden är kostym funkar coctailklänning bra.
Min klänningen är tillslut en 20-tals-inspirerad 60-talare från Beyond Retro. Den är i beige/kitt, en mjuk och varm brungrå ton. Det må låta tråkigt, men ytan är sjukt fin: klänningen är helt gjord av tunna band som är ihopsydda i ett tjockt lager till ett tyg. Har dessutom ett absinthgrönt glaspärlehalsband, en grön camé med sötvattenspärlor och en stor tand av jade som ska få lysa upp det grå lite, en blomma av paljetter i håret och på tal om håret: färgen på klänningen går helt galet bra till mitt röda hår. Dessutom är ytan tillräckligt knäpp för att falla mig i samken, samtidigt som klänningen är helt korrekt för tillfället, vilket gör att jag kommer att känna mig bekväm på en tillställning där jag kommer att känna ungefär 2 procent av de därvarande. Man måste ju behålla lite själ fast man har en klädkod att hålla sig till. Och knäppt 20-tal är MIN grej, I work darn well within it.
Ett par svarta strumpor med söm bak och ett par beiga skor i 20-talsmodell på det, and there you have it! Lite oortodoxt med svarta strumpbyxor på sommarbröllop, men jag litar inte på mina bara ben och hudfärgat bara händer inte. Hellre korrekt i strumpbyxor, om än mörka.

1 kommentar: