tisdag 10 februari 2009

Ellos, do the kärring

Alltså, Ellos.
Ibland är det så rätt, ibland bara så fel.
Just nu finns det tre kategorier av trender på första sidan. De är Simple Life, Glam Rock och Etno Chic.
Alltså jag dör. För det första, inget av det som visas i kategorin Glam Rock är vare sig rockigt eller glammigt. Det är små sommarklänningar av bomull. Tantiga sådana dessutom.
För det andra, kategorin Simple Life kunde lika gärna heta Monstertråkigt. Men om det nu finns någon därute som alltid drömt om en vit skinnjacka finns det en där just nu för 1000 spänn, så alla ni Michael Jackson-fans har något att sukta efter.
Och så Etno Chic. Åh min hjärna, jag orkar inte, det är för mycket. I den kategorin är alla kläder i brunt och beige och khaki och har enligt beskrivningen "etniska mönster" (??!!). Där återfinns även träarmband, bruna läderväskor och sandaler.
En gång i tiden brukade jag reta Johanna-Riot och kalla henne för etnogoth. Etnogoth är sådana där goter som har en massa stora blaffiga silversmycken som ser ut att komma från Afrika/Mellanöstern/Asien/Fjärran Östern. En ok look i min värld. Men det här med att kalla allt som känns lite exotiskt för "etniskt" blir lite... eh, ja, white trash.
Däremot hade de den här koftan:


Den var ju svårt tjusig. Man kasnke behöver den? (fast tekniskt sett behöver jag väl inga kläder alls...)

2 kommentarer:

  1. jag är stolt över mitt etnogothförflutna. redan då bodde det en liten afrikaentusiast inom mig.

    SvaraRadera
  2. johanna: jag är också stolt över ditt etnogothande =)

    SvaraRadera