söndag 25 januari 2009

Bitten... maybe not.

Sarah Jessica Parker har skapat ett eget klädmärke. Bitten heter det. (http://www.bittensjp.com/collection.php )
Uppenbarligen tycker hon att mode inte är en lyx, utan en rättighet och därför har hon skapat en otroligt billig klädlinje.
Sorgligt nog är den även otroligt tråkigt.
Den är faktiskt så jävla tråkig att klockan på min dator just stannade.
Den är som en samling av H&M och lindex allra tråkigaste basplagg.
Allvarligt talat, det hade varit mycket intressantare med lite mer design oh lite mer nya idéer, även om det hade kostat ett par hundralappar mer.

Sedan har vi det här med trender och kläder av kass kvalitet. De går hand i hand i en ohelig allians. Gud vad jag känner mig gammaldags för att jag just skrev det där.
Alltså, jag märker ju att det går trender genom min garderob, men vågorna går ganska långsamt. Efter tre år inser jag plötsligt att jag helt slutat använda ett plagg och att det är för att min stil långsamt morphat om sig. Jag gilalr billiga kläder. Men jag är inte förtjust i billiga kläder av kass kvalitet, för när jag hittar ett plagg jag älskar, då vill jag kunna ha det tills jag verkligen är trött på det. Det brukar ta i alla fall tre år. Många plagg har jag längre än så. Men ett plagg får inte hålla kortare tid än så. Skor får absolut inte hålla så kort tid. Jag har skor som är åtta år gamla, som jag fortfarande använder och vårdar ömt.
Jag pallar inte med slit-och-släng-mode.
Det är därför jag inte handlar på H&Ms Divided längre, (inte för att inget där passar mig, över huvud taget, eftersom jag typ har bröst och inte kan få gummibandet jag sätter upp håret med runt låret).

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar