måndag 26 januari 2009

Man treats

Jag har några stora sorgebarn här i livet när det gäller kläder.
Ett av dem är att jag aldrig kommer att kunna göra den där perfekta dandy-looken så bra som jag skulle vilja och få stila loss med alla små acessoarer. Någonstans mellan Oscar Wilde, Patric Bateman och Bowies Think White Duke.
Jag älskar nämligen alla detljer som plötlsigt blir möjliga med en riktigt bra skjorta och en kavaj som sitter riktigt bra: delikata manschettknappar, lyxiga sidenslipsar och hängslen. Jag brukar stryka runt de här avdelningarna på varuhusen och fingra på allt.
Men att hitta en snygg skjorta som sitter bra över en D-kupa är nu inte helt lätt, det är fan inte ens lätt att hitta en blus avsedd för kvinnor som gör det. Slips blir också svårt till och från, man måste få den tillräckligt kort för att ligga snyggt och samtidigt inte så kort att den ser larvig ut. Samma sak med hänglsen. Med ett par byxor som är hyfsat höga i midjan klarar jag av det, men jag måste göra det like punkigt, annars ser jag bara helt övermogen ut.
Och det blir liksom koden när jag ska göra herrkläder: antingen får det bli lite victorianskt, eller så blir det punkigt.
Men gawd damn it, jag önskar att jag hade fler tillfällen att ha de här:

image277

eller de här:
image278

Båda från Villa.

Jag känner mig även som den rättmätiga ägaren till den här jackan från Ann Demeulemeester
:
image279


Samtliga bilder från www.style.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar