tisdag 27 januari 2009

I was a teenage zombie fashion blogger

Ibland när jag kollar på dagens outfit-bilder hos modebloggare undrar jag om de driver med mig. Alltså, jag vill ju inte helt koppla isär begreppen snygg och rolig och jag blir inte sjukt imponerad när någon som är snygg vågar vara rolig. Så läskigt är det inte. Men ibland kollar jag på bilderna och undrar.... allvarligt, den där konstiga "modellminen" de försöker sig på ibland, med havlöppen mun och hängande underläpp, den ser lite vagt zombieaktig ut för mig. Fast inte lika cool som på en zombie. Man känner att nu tror de att de är apsnygga och platsar i Vogue.

Plus att jag kan bli alldeles chockerad över hur lättduperade normisar är och hur lätt det är att få dem att tycka att något är NYTT! och FRÄSCHT! och SPÄNNANDE!
OMG, rödsvart leopard, never seen it before!
OMG, skor med nitar, wow!
OMG, döskallar!
Man bah PLEASE bitches, har ni sett en punkare NÅNSIN i hela ert liv, eller? Har ni för fan aldrig öppnat en musiktidning, ett skivomslag, gått på en konsert, kollat på MTV? Och svaret är ju "näe". Det har de inte. De är inte intresserade av modes kontext, de är bara intresserade av trender.
Vilket gör det till en fruktansvärd torka där ute.
Kan man få ett tips på nån som lägger upp outfitbilder som är lite intressanta? För mitt enda kärleksobjekt på den fronten just nu är Fashion Nerds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar