måndag 26 januari 2009

No dolls were harmed in this process...


Har spenderat förmiddagen med att leta efter material till nya smycken på internet och hittat en hel del bra saker. Det är som skattjakt! Jag gick upp på vinden igår och letade reda på mina gamla porslinsdockor för att se om jag kanske kunde slakta någon av dem för att få lite delar. Mindes det som att det fanns några som inte var så fina eller speciella, men sedan när de låg där i sina lådor och tittade på mig med sina bleka porslinsansikten så vågade jag inte riktigt. När jag var liten satt de allihop i ett vitrinskåp och stirrade på mig hela nätterna. Ibland satte jag lås på skåpet. Jag gillar dem, men de är creepy. Och jag tror att de kommer att äta min själ om jag klipper av dem armarna och benen för att göra smycken av. Således har det blivit antika tyska dockarmar istället, från sedan länge styckade dockor. En hög med ben blev det också. Har lite lågvatten på benknotor och behövde lite nya till en hatt jag ska fixa till till nästa Hootchy Kootchy. It will all be spelndid. Håll utkik på Judits och Etsy efter docksmyckena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar