tisdag 27 januari 2009

Your real is my fake

Det är ett jävla tjat om Balmain i modebloggarna överallt just nu.
Jag fattar att man tipsar om var man kan hitta kopior på designerplagg eller trendiga saker när man skriver en modeblogg som är just trendig. Jag tycker inte det är helt trist att spana i sådana bloggar, dels för att jag designar själv och dels för att jag är intresserad av mode och modes utveckling.
Jag fattar inte hur man kan göra det och samtidigt dissa det faktum att kedjorna kopierar modehusens signumplagg. Enter Fahrmans Mode. Å ena sidan breättar hon om att H&M har härligt Rykiel-randiga tröjor, å andra sidan tycker hon att det är sååå tråkigt när en trend plötsligt exploderar och är överallt när man själ gått och köpt ett dyrt plagg.
Ja, POOR POOR you som fick betala flera tusen för ditt ÄKTA rödsvarta Balmainplagg, medan pöbeln gick på H&M och till på köpet fick till en coolare outfit. Verkligen, jag sympatiserar. Stackars lilla rika modebloggerska som promenerar rakt in på NK istället för att finkamma Myrorna och H&M på alternativ.

Jag klär mig inte speciellt trendigt, jag har min stil och help me god, om någon frågar mig en gång till om jag har anammat "den svarta trenden". Shut up bitches, jag ÄR fan den svarta trenden.
Ibland är saker som blir trendiga väldigt fina och då blir jag glad när de kommer till låga priser överallt och alla second hand-affärer anstränger sig för att plocka fram det och ta in det. Jag hamstrar järnet då!

OK nu ska jag sluta vara så negativ och gå och pillra med ett par spetstights jag behöver sy åt mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar