lördag 31 januari 2009

Noooooo.

Alltså systrarna Fahrman, jag har ett love/hate-förhållande till dem.
Sofi Fahrman hatar jag alltid. Hon verkar som någonslags värre version av von Sydow. Bara märkeskläder hela tiden, verkar korkad, kommer med konstiga trendspaningar, känns helt världsfrånvänd och klär sig så att mina ögon vill krypa ut ur huvudet och gömma sig i mina armhålor.
Frida Fahrman tycker jag generellt sett klär sig ganska trist, hon verkar inte som den skarpaste kniven i lådan om man läser hennes texter i Metro. Det är mycket högstadie-varning på dem. Men någon stans har jag ändå inte smma antipatier mot henne. Hon verkar som någon man teoretiskt sett skulle kunna spendera en kväll med utan att avlida.

Det är bara det att i en trendspaning i Metro i veckan gjorde hon en tema-sida om bodyn. Stor shoppingguide. Gott så.
Body är nu ett plagg som jag känner lite krypningar inför. Det är med knäppning i skrevet, det är säkert bra och så, kan tänka mig att det skulle göra mitt korsett-liv lättare.
Mitt problem är att hon kallar bodyn för ett "klassiskt plagg som aldrig går ur tiden."
Ursäkta, kommer vi från samma planet?
Jag kan komma på få saker som är så daterade som just bodyn. Hallå, slutet av 80-talet/början av 90-talet? Hallå högt skuren vit body med blå jeans till?
Det blir liksom alltid så krampartat korkat när hon skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar