söndag 25 januari 2009

Logofashion

Jag har egentligen inget emot Gwen Stefani.
Men jag börjar tröttna rätt mycket på hennes kläder.
För det första är hennes logga ful. För det andra så börjar de bli trendiga på ett sådär obstinat sätt.
För det tredje, vad fan är dealen med de fula perukerna?! Och varför har hon tvingat på dem på sina stackars körtjejer också? Har de också friterat sönder håret?

image143

Vad fan pågår med de där skipantsen och den bisarra förklädesklänningen med nitar med den fullt synliga bandeau-behån. Om ni bara läser det jag precis skrev högt för er själva så hör ni också hur mentalpatient det låter.


image145

Ful väska, fula glasögon, ful peruk. Och en klänning som faktiskt är så kort att trosorna syns men som har ett litet knyt i halsen som tillsammns med väskan gör ensemblen väldigt frumpy. Hon ser liksom ut som en hel Bond-film. Och så det härliga G:et på bältet. Bläää.


image144
Me likes: armbandet, håret, skorna.
Me dislikes: shortsen och blinget. Det där G:et är så förbannat fult. Det känns tantigt Givenchy:aktigt.
Och hon gödslar verkligen sina outfits med det. Jag pallar inte stora blaffiga loggor på kläder, kan tolerar små lappar om de är placerade snyggt. Jag gillar när de sitter på sidan av en tröja, i nederkanten på höften. Helt OK.
Men Gwen ser ut som en sådan där Chanel-kärringar, som vi brukade kalla den, bl a min högstadielärare. Hon hade dräkter med Chanel-knappar, quiltad läderväska med guldkedja flätad med läderband, skor med Chanel-spännen och gärna örhängen med Chanel-loggan. Jävla obetald reklampelare var vad hon var.
Gwen börjar likna henne lite. Hennes grejer från L.A.M.B har känts helt okej innan. Jag tycker att det vore intressantare om Gwens kläder fick vara ifred lite och tala för sig själv med sin design utan att strändigt strösslas med de där guld-G:na.

Snälla punkrock-Gwen med karamellrosa hår, kom tillbaka. Allt kommer att vara förlåtet.

/L.

P.S.
Behåll gärna skorna och de fräna hårrullarna.
D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar