söndag 25 januari 2009

Vasst

På tal om Viktor&Rolf, som ju är på allas läppar just nu, här är några intressanta bilder från en av deras äldre kollektioner:



v&r3v&r2



Jag gillade den här kollektionen jättemycket.
Kläderna var söta, men visningen fick en skarpare egg med modellernas ansiktsnät. Särskilt som de matchar nätstrumpbyxorna jättebra!
De påminner väldigt mycket om fäktningsmasker parat med sorgflor.
Och just det, att jag tycker att de påminner så mycket om just fäktarmasker, tycker jag ger modellerna och kläderna en helt annan tuffhet än om det bara varit söta flickor i söta kläder med vällagt hår. Nu är det lite mer kicka-ass.
Nu är de är Något Annat. De befinner sig plötsligt mellan flera olika saker.
Jag tycker det är en intressant touch. Jag blir lite påmind om Hussein Chalayns grejer och det gör mig alltid glad. Jag gillar Hussein.

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar