söndag 25 januari 2009

Cher

För några dagar sedan diskuterade jag Cher lite lätt med en kompis och vi kunde konstatera att även om Cher lätt inte är den snyggaste personen på planetens yta, vare sig med eller utan all sin kirurgi, så är hon en av de coolaste.
Och visst, hon är en schysst skådis och en hyfsad sångerska.
Men det som gör mig lycklig med Cher är hennes outfits. Hon är helt i en klass för sig. Många gånger har jag tittat i spegeln inför en utekväll för att nöjt kunna konstater att nu, nu börjar den här utstyrseln nästan kännas lite.... ja, lite Cher! Och sedan ryser jag i skräckblandad förtjusning och svär på min odödliga själ att inte yppa ett ord till någon om denna hemliga förälskelse. Men det är tid för bekännelse.
Här är några av mina favoriter:

cher1


cher2


cher3
cher4
cher7


cher6

89868-45

Kvinnan har en helt fantastisk förmåga att alltid dra till sig allas blickar. Hon är alltid lite för mycket. Lite för tight, lite för avklätt. Även om hennes outfits på senare år inte känns lika spektakulära och häftiga på det gotiga 80-tals vis jag älskar henne för, så är hon fortfarande helt ovillig att inse att hon är 60-nånting och enligt Trinny & Susannah borde klä sig "vuxet" och i höstfärger (vad, frågar jag mig, är mer "vuxet" än lack och läder?). Och jag uppskattar det. Den dagen Cher ser ut som din kompis morsa är en sorgens dag.

/L.


PS. Om man googlar Cher får man även reda på följande:
1. Hon är född 1946.
2. Det finns en uppsjö av mer eller mindre bra Cher-impersonators.
3. Det finns fruktansvärt många katter som heter Cher.
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar