söndag 25 januari 2009

Courtney Love

cl1


Åh, jag älskar den här klänningen! Den är helt sinnessjuk och den talar nog till en mörk sida av mig, men ajg älskar den. Om jag hittade den på Myrorna skulle jag lätt köpa den.

Courtney Love, gungeprinsessan nummer ett har alltid varit och är fortfarande en av mina gamla trogna stilförebilder. Ja, jag vet det är lite prepubertalt. Men i min värld är hon den enda vettiga anledningen till att blondera sig. Hon har ju haft några riktigt snygga blondeirngar, innan hon fuckat upp dem med grungiga svarta hårrötter... Vilket ändå blir helt rätt på henne. Det ser ju alltid trashigt ut, men när jag hatar det på Pamela så gillar jag det på Courtney.
Courtney är skälet till att jag har så många röda läppstift, till att jag köpte de där röda Mary Janes:en i London (och alla andra Mary Janes jag någonsin ägt), alla märkligt mönstrade strumpbyxor, glittriga ögonskuggor, knästrumpor, gitarrer och tramsiga nattlinnen från Myrorna.
Hon är den direkta anledningen till att jag bestämde mig för att köpa en gitarr och lära mig spela på den, själv, utan hjälp. Sitt inte och vänta på att saker ska HÄNDA, GÖR dem istället!
Jag gillar henne asmycket.
Annars verkar folk mest gilla henne när hon är hemsk och de får hata henne lite.
1994 kom Courtney till Oscarsgalan i en vit, hellång, urringad klänning.
c&k


Courtneys vita klännings sågades hårt och kallades nattlinne.

Året efter att hon gjort The People vs Larry Flynt, där hon verkligen bevisar att hon kan när hon vill, kom hon i den här klänningen från Versace.
cl2


Hon hyllades för att ha ryckt upp sig, blivit seriös och fräsch, och för sin fantastiska klänning.
What can you say?
Naturligtvis hade Courtney inte blivit seriös och fräsch, hon skulle aldrig göra oss så besvikna.
Ja, Courtney, jag gillade din gamla näsa och din gamla kropp bättre och jag har valt att mest ha gamla bilder här, för jag gillar stilen där bättre. Och det är inte min sak att döma folk som är fuckade av att ha gått på Ritalin som barn. Jag skiter i hur många rättegångasbilder jag får se där du ser sunkig och äcklig ut.

Courtney, I will always love you.

Mitt ode:

cl3


cl4


cl5


cl6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar