söndag 25 januari 2009

Ellos säljer filtar.

Ellos går uppenbarligen på knäna. Först får jag deras katalog, efter två veckor får jag ett meddelande om vilken fantastisk kund jag är (jag har aldrig handlat hos ellos) och ett erbjudande om 20% rabatt. Jag handlar en jacka. Ett par veckor senare ett likadant meddelande och 30% rabatt. Förra veckan samma brev och 40 % rabatt. Så jag kollar in deras hemsida. Och vad hittar jag? Möjligtvis skälet till att Ellos inte går så bra.
De tycker nämligen att den här kjolen är värd att sälja:
filt?


Vad ÄR det här? Det ser ut som filten vi hade i backluckan på bilen som jag fick sitta på på väg hem från stallet.

Och en närmare titt på monstrositeten:

filt2?



Men let's face it people, Ellos har köpt in en container med filtar och sytt kjolar av dem och lämnat kvar franser för mer "hemgjord" känsla.

Jag blir seriöst lite kallsvettig av att titta på den. Den är inte ens lite kitschig.

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar